Üzemanyag adalékok

Bizonyára mindenki tapasztalta már, hogy különböző kutaknál történt tankolások után nem ugyanúgy működik az autó, nehezebben indul, többet fogyaszt, változik a teljesítmény, stb.
 

Ezeket az  azonnal érzékelhető változásokat még rákenhetjük a különböző szolgáltatókra, de azt már nem, hogy az utóbbi években egyre gyakoribbak a csillagászati összegeket felemésztő adagoló-meghibásodások még akkor is, ha állandóan a”legjobb”helyről tankolunk.  

A főbűnös a gázolajba kötelezően, max. 7%-ban belekevert biodiesel komponens.     

A „változó” üzemanyag minőség következményeit akkor tapasztalhatjuk meg igazán, ha megnézzük, hogy mit tartalmaz az üzemanyagtartály alján összegyűlt elegy, melyet üzemanyag gyanánt vásároltunk. A mai bonyolult, nagynyomású diesel adagolórendszerek különösen érzékenyek erre a problémára, hamarabb elkopnak, beragadnak , kokszosodnak, eltömődnek. Hiába a finom szűrőrendszer, a gázolaj kémiai hiányosságait, a szükséges tisztító-kenő adalékok  hiányát nem tudják kiszűrni. Kell hát valami védelmet nyújtani, ha nem akarunk idő előtt méregdrága javítási költségekbe belefutni.

Íme egy hiteles történet: http://autotechnika.hu/uploads/files/lapszamok/2013/04/57.pdf  

A Dízelbefecskendező Eszközök Gyártói Szövetsége (FIE) állásfoglalása az alábbi linken olvasható: 

http://autotechnika.hu/uploads/files/lapszamok/2013/08/54-55.pdf

Diesel adagolók időszakos tisztítására a kanadai Kleen–Flo cég Flo-795 (354 ml) injektor tisztító termékét ajánljuk. Rendszeres használatra ez kb. 270 liter gázolajhoz elegendő. Saját tapasztalatunk, hogy első alkalommal egy flakont 70-80 literhez öntsön be és csakhamar érezni fogja a változást.

40261_image001.jpgVíz a gázolajban komoly ellenség, melyet betankolhatunk a kútról, de bejuthat a levegőből is a tank szuszogóján keresztül, melyből éjszakai lehűlés esetén a víz lecsapódik a hideg tartály falára. Régebben, az üvegharangos gázolajszűrő esetén könnyen észre lehetett  venni és időben leereszteni az összegyűlt vizet, de ilyet manapság nemigen találunk személyautóknál.

Erre a gondra megoldást jelent a diesel üzemanyag adalék, Flo-991 (150 ml), Flo-992 (0,5 liter), Flo-993 (1 liter), Flo-994 (4 liter), amely nemcsak eltávolítja a vizet, hanem komoly tisztító-kenő hatása is van. Nálunk elsősorban dermedéspont csökkentőként ismert, de egyre többen vannak akik a vízeltávolító hatása miatt nyáron sem mondanak le a rendszeres használatáról.

40261_image003.jpgSzállitmányozó cégek jelentős fogyasztáscsökkenést is észleltek, ami abból adódhat, hogy a tiszta adagolórendszer tökéletesebb égést eredményez. A termékek elérhetőek benzin üzemű gépjárművekhez is.  

További információk a Kleen-flo üzemanyag adalékról és üzemanyag rendszer tisztítóról: 

Adagolók, Injektorok

Az üzemanyag adagolók, befecskendezők feladata az üzemanyag égéstérbe juttatása a megfelelő pillanatban, mennyiségben és nyomáson:

Nyomás: ~2000 bar
Időzítés: 1-2 ezredmásodperc alatt véghezvinni az elő befecskendezést és a fő befecskendezést.
Mennyiség: elő befecskendezés 1 mm2 (gombostű fejnyi), befecskendezés 50mm2
Szelepemelkedés: kb. 30 µ (ezred milliméter, a hajszál kb. 80µ)

Ezekből az adatokból érezhető, hogy mennyire precíz és tiszta alkatrészekre van szükség az adagolókban a pontos és megbízható működéshez. Az egyre szigorodó káros anyag kibocsátási előírásoknak csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha tökéletesítik az üzemanyag elégetését. Dízelmotornál ez azt jelenti, hogy a porlasztás minél finomabb legyen, mert ekkor több levegő keveredik, és tökéletesebb az égés

Üzemanyag adagoló robbantott rajzbefecskendező szerkezete
 

Az újabb közös nyomócsöves dízeleknél pedig nincs adagoló szerkezet. A hengerek előtt egy csőben nagyon nagy nyomással várakozik a gázolaj. A befecskendezőben egy szelepet nyitogat az elektronika kétszer, maximum 3 alkalommal egy ütem alatt. A legújabb dízeleknél már piezo kristály szabályozza a kapunyitást, így elérhető a 6 spriccentés is egyetlen ütemhez. Az égés folyamatának megváltozásával egyenes arányban csökkent a dízelek - régen - jellegzetes hangja is. Nem utolsó sorban nőtt a nyomatékuk, és a teljesítményük. Az ilyen motorok már az Euro 4 előírásainak is megfelelnek.

A legkisebb kosz, lerakodás is indítási problémákhoz, gyors kopáshoz és üzemagyag fogyasztásnövekedéssel járhat. Az üzemanyagrendszerbe elkerülhetetlenül is belekerülnek szennyezőanyagok a beletankolt üzemanyaggal , vagy más úton is pl. a levegőben szálló por bejuthat a rosszul tömített üzemanyagtartályba. Egy 5µ átmérôjû szemcse már kárt okozhat az üzemanyag rendszerben. (az agyag szemcseátmérője kb. 2-4µ , míg a legfinomabb homoké 10-200µ).

A por, szemcsés szennyeződések kiszűrése az üzemanyag rendszerben levő szűrők feladata aminek általában eleget is tesznek. A nagyon kis mérető szennyeződéseket amik átjutnak a szűrőkön valamint az üzemanyagból kicsapódó részek manapság az  egyik főbűnös a gázolajba kötelezően, max 7% ban belekeverendő biodiesel komponens lehet, ami lerakodásokat okozhat) kátrányos ragacsként lerakódást okoznak és eltömítik az üzemanyag rendszert, valamint gyorsítja a kopási folyamatot.
A kleen-flo üzemanyag rendszer tisztítók és üzemanyag adalékok feloldják a lerakódásokat, amik visszakerülve az üzemanyagba az égéstérben elégnek és a kipufogó gázokkal távoznak a rendszerből.

A másik komoly ellensége gázolajban a víz, melyet betankolhatunk a kútról, de bejuthat a levegőből is a tank szuszogóján keresztül, melyből éjszakai lehűlés esetén a víz lecsapódik a hideg tartály falára. Régebben, az üvegharangos gázolajszűrő esetén könnyen észre lehetett venni és időben leereszteni az összegyűlt vizet, de ilyet manapság nemigen találunk személyautóknál. A bejutott víz kikezdi az üzemanyag rendszert, korróziót okoz, télen pedig megfagyva teljesen megbéníthatja az üzemanyag ellátást. Kis mennyiségben is az égéstérbe jutva gátolja a tökéletes égést, ezáltal nő az üzemanyag fogyasztás. Ezen felül jelentősen rontja a gázolajban lévő az üzemanyagrendszer kenéséért felelő komponens hatását, ami miatt sokkal gyorsabban elkophatnak az érzékeny alkatrészek.
A kleen-flo üzemanyag adalékok reakcióba lépnek a vízmolekulákkal így azok elszeparálódnak egymástól és a rendszer többi részétől, Ezután már nem tudnak összeállni vízcseppeké és megfagyni, nem korrodálják a rendszert és nem csökkentik a kenést.

Főleg a bizonytalan forrású benzinkutaktól tankolt üzemanyag sok parafint tartalmazhat, ami a hidegben kicsapódik és eltömítheti a benzinszűrőt és az üzemanyag ellátó rendszert.
A kleen-flo üzemanyag adalékok dermedés gátló hatása révén megakadályozza ezt, hidegben is biztos indítást eredményez.

 

Diesel injektor tisztító     Diesel üzemanyag adalék       Benzines injektor tisztító         Benzin üzemanyag adalék

linkek:
http://totalcar.hu/szotar/adagolo/
http://autotechnika.hu/uploads/files/lapszamok/2013/04/57.pdf

 

14/11/2013, 15:46
uezemanyagadalekok-szerepe Bizonyára mindenki tapasztalta már, hogy különböző kutaknál történt tankolások után nem...
16/10/2013, 12:56
adagolok-injektorok Az üzemanyag adagolók, befecskendezők feladata az üzemanyag égéstérbe juttatása a megfelelő pillanatban,...

Kosár

 x 
A kosár üres

Belépés

Üzemanyag adalékok

Üzemanyag (benzin, Diesel) adalékok

- Nö a teljesítmény és az
  élettertam

- Csökken a fogyasztás és
  a károsanyag kibocsájtás

- Könnyebb hidegindítás
  dermedésgátló hatás
 

XADO Revitalizálók

Xado autó javítás | motorolaj adalékok